Twee nieuwe medewerkers bij Porsche Centrum Leusden - Porsche Centrum Leusden
Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Leusden is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Twee nieuwe medewerkers bij Porsche Centrum Leusden

19 april 2016

Porsche Centrum Leusden heeft twee enthousiaste nieuwe medewerkers erbij. Pieter Mellema (sales executive) en William Voorwinden (service adviseur). Met passie vertellen zij de weg die ze af hebben afgelegd en wat Porsche voor ze betekent. 

- Sales executive Pieter Mellema - 



‘Porsche is een grote ontdekkingstocht’

Als klein jongetje stond Pieter Mellema al met zijn neus op de etalageruit van de Porsche-winkel in Amersfoort gedrukt. ‘Hier ga ik later werken’, voorspelde de kleine Pieter. De euforie is groot dat het nu daadwerkelijk zo is. “Mijn jongensdroom is in vervulling.”

Toen Pieter Mellema zag dat er bij Porsche Centrum Leusden een plek vrijkwam, belde hij meteen: ik ben er morgen om 10.00 uur, ik drink mijn koffie zwart. “Ik volgde mijn gevoel. Ik houd van die directheid. Niks brieven schrijven, maar bellen en langsgaan. Dat werkt zoveel beter.”
De aantrekkingskracht tot Porsche had hij als kind al. “Mijn broertje en ik hebben altijd een fascinatie voor auto’s gehad. Als kind kende ik alle automerken en met mijn vader en broer bezocht ik vele autobeurzen. En Porsche is natuurlijk uniek. Mijn favoriet is de 911 GT3 RS, vanwege zijn ultieme sportiviteit, zowel circuit- als straatwaardig.”

Fabriekswerk

Pieter wilde autoverkoper worden, maar volgde eerst een opleiding marketing-communicatie. Daarna opende in zijn buurt een vestiging van Renault. “Daar leerde ik het vak”, blikt hij terug. “Eerst kleinschalig in Enkhuizen, later in een grote vestiging in Leidsche Rijn. Met vijftien leveringen per dag was het bijna fabriekswerk. Toen volgden nog vier jaar Hoorn. Daar heb ik ontzettend veel geleerd. Sales, marketing, evenementen organiseren, direct mail, het hele pakket.”
Chemie
Na acht jaar was hij ‘Renault-moe’ en leek Audi hem een goede volgende stap. Eerst in Naarden, daarna werd hij vestigingsmanager in Almere. “Het was helemaal gaaf. Ik was pas 25 jaar en we gingen als een speer. De orders knalden naar binnen.” Zijn Audi-tijd leerde hem de kracht van een goed team. “Als er chemie is tussen de monteurs, de service-adviseurs en de verkopers bereik je zoveel meer.”

Doen!

Pieter kent inmiddels de kneepjes van het verkoopvak. Doen is daarbij zijn adagium. “Je moet je kansen pakken. Als ik aan de balie hoor dat een klant zijn Boxster misschien wel wil inruilen voor een Targa, dan spring ik erop in. Hup, afspraak maken voor een proefrit. Ik zit ook vol met plannen voor marketing en krijg bij Porsche Centrum Leusden alle vrijheid om evenementen te organiseren.”
Oprechte interesse in de klant, ook dat kenmerkt Pieter. Hij houdt van mensen en geniet van elke klant, vanaf het verwelkomen tot de nazorg. “Ik vind het leuk om nét dat beetje extra te doen. Zodat de klant blij verrast is. Dat persoonlijke maakt het voor mij zo bijzonder. Ik ken nog lang niet alle ins en outs van alle modellen van Porsche. Het is een grote ontdekkingstocht. Ik zeg dat ook eerlijk tegen mijn klanten. Ze waarderen het dat ik me kwetsbaar opstel. Dan ontdekken we die auto toch gewoon samen? Geweldig vind ik dat.”

Paspoort

Naam: Pieter Mellema
Leeftijd: 32 jaar
Woonplaats: Enkhuizen
Privé: getrouwd met Vera, net zo’n autoliefhebber als Pieter
Vrije tijd: Autobeurzen en evenementen, bootcamp, hardlopen, varen.
Vakantie: na een roadtrip door de VS en een geweldige huwelijksreis op Bali gaan we weer back to basic: kamperen in Zuid-Europa. Met een leuke fun-cabrio van de zaak en een koepeltentje!


- service-adviseur William Voorwinden -



‘Het gaat om emotie. Dat kun je niet uitleggen’

Nog maar 24 jaar en dan al werken voor een topmerk als Porsche. Daar droomt toch iedere jonge autoliefhebber van? William Voorwinden in ieder geval wel. Sinds twee maanden is hij service-adviseur bij Porsche Centrum Leusden. Tot nu toe is zijn nieuwe baan boven verwachting. “Iedereen heeft hier passie voor Porsche”.

De Porsche 911 GT3 RS met atmosferische motor. Dat is toch wel de favoriet van William onder de Porsches. “De looks, de snelheid, het geluid, het gevoel dat je erbij krijgt. Dat gevoel is precies waarin Porsche verschilt van alle andere automerken: het gaat om emotie. Dat kun je niet uitleggen.”

Lekke band

Een service-adviseur ontzorgt de klant, vat William zijn werk samen. Je bent aanspreekpunt, kijkt welke werkzaamheden nodig zijn en neemt alle reparaties met de klant door. “Dat klantencontact is het leukste van dit werk. Daar nemen we bij Porsche de tijd voor. Elke dag is een nieuwe uitdaging. Van iemand aan de kant van de weg met een lekke band tot een grote reparatie van een klassieke auto.”

Ontzorgen

Na zes jaar als service-adviseur voor Audi en Volkswagen te hebben gewerkt gaat William nu klanten van Porsche ontzorgen. Hij zag de vacature en twijfelde geen moment. “Het is een geweldige kans om voor dit bedrijf te mogen werken. Een merk in een bijzonder segment met een heel eigen type klant. Porsche-rijders zijn liefhebbers, ze kiezen bewust voor dit merk. Ik ga me de komende maanden nog verder verdiepen in allerlei modellen. Ik hoop nog veel verder te groeien in dit prachtige bedrijf.”

Paspoort

Naam: William Voorwinden
Leeftijd: 24
Privé: single
Woonplaats: Noordeloos
Vrije tijd: sporten, duiken, motorrijden
Vakantie: duikvakantie in Egypte