Paul Lamers terug op het oude nest - Porsche Centrum Leusden
Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Leusden is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

Paul Lamers terug op het oude nest

01 februari 2018

Paul Lamers is weer terug bij Porsche Centrum Leusden. Nadat hij tussen 2006 en 2010 al werkzaam was als sales executive, is hij nu weer terug op het oude nest in dezelfde functie. “Ik ben er tijdens mijn afwezigheid achter gekomen dat ik de Porsches én de klanten heb gemist. Heel veel mooier wordt het niet dan te werken bij Porsche Centrum Leusden.”

Auto’s werden Paul Lamers (41) met de paplepel ingegoten. Zijn vader en broer beten zich vast in Opel, het Duitse automerk uit Rüsselsheim. Lamers ging naar de IVA autoschool in Driebergen om daarna aan de slag te gaan bij dealers in de regio Ede. “Maar van kleins af aan ben ik licht onrustig als ik een Porsche zie. De looks van de modellen, hoe ze in elkaar zitten, zelfs de manier waarop een Porsche ruikt; daar word ik blij van.”

Dat maakte dat ik in 2006 de mogelijkheid onmiddellijk aangreep om bij Porsche Centrum Leusden aan de gang te gaan in het verkoopteam. Jarenlang had hij het naar zijn zin, maar privéomstandigheden noopten hem in 2010 de Porsche wereld te verlaten. Hij bleef het autovak trouw en werkte bij een dealer van ‘standaard Franse auto’s’. “Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Dus toen de gelegenheid zich aanbood om weer terug te keren bij Porsche Centrum Leusden, ben ik er opnieuw voor gegaan. De terugkeer was geweldig. Porsche Centrum Leusden is als een warm bad.”

Paul Lamers neemt zijn taak als sales executive buitengewoon serieus; dat hoort wat hem betreft ook bij het merk Porsche. “Je verkoopt niet zomaar een auto, nee, je verkoopt een Porsche. Dat merk is een brok emotie en dat vraagt ook een passionele verkoper, geen dozenschuiver. Een Porsche rijder – met name de klant die geïnteresseerd is in de sportwagens van ons merk - verwacht ook dat je de diepte in gaat, hun passie begrijpt en het merk in al zijn finesses kunt uitleggen en overbrengen. Hij wil een verkoper die weet wat er allemaal mogelijk is om zijn droom-Porsche te vervolmaken met opties die bij hem passen. Een nauwe relatie met een klant opbouwen zie ik daarom als een van mijn belangrijkste taken. Want meer dan bij welk ander merk zijn de sales executives bij Porsche Centrum Leusden gastheren die de klant ontzorgen en met ze meedenken.”

Paul Lamers gaat niet naar de schuifdeuren van de recent vernieuwde showroom zitten staren tot de klanten binnenstappen. “Ik ga de klanten actief benaderen. Ik ben al vast begonnen met mijn oude relaties te bellen die tijdens mijn eerste periode een nieuwe Porsche bij me hebben gekocht. Gewoon, om te weten hoe het met ze gaat en hoe ze tijdens de jaren tijdens mijn afwezigheid zijn ‘gevaren’ met hun auto’s. Ik ga niet zitten wachten op een klant. Dat is zonde van mijn tijd.”