De superieure alleskunner onder de sportwagens: de Porsche 911 Turbo S - Porsche Centrum Leusden
Let op!

U gebruikt een verouderde browser. De website van Porsche Centrum Leusden is niet geoptimaliseerd om in deze browser te werken.

U kunt hierdoor problemen met de website ervaren. Wij raden u aan gebruik te maken van Google Chrome of Firefox om de website te bekijken.

Akkoord

De superieure alleskunner onder de sportwagens: de Porsche 911 Turbo S

07 september 2025

De superieure alleskunner onder de sportwagens: de Porsche 911

Turbo S

 

Leusden, 7 september 2025 – Porsche presenteert het nieuwe, absolute topmodel

binnen de 911 modellijn. Voorzien van een innovatieve biturbo aandrijflijn met

T-Hybrid technologie is de nieuwe 911 Turbo S de krachtigste 911 die Porsche ooit

geproduceerd heeft. De 523 kW (711 pk) sterke sportwagen met vierwielaandrijving

combineert verbluffende prestaties met een hoge mate van exclusiviteit, comfort op

lange afstanden en dagelijkse bruikbaarheid.

 

De nieuwe Porsche 911 Turbo S heeft grote verwachtingen te vervullen. Zijn voorganger werd 

al beschouwd als de maatstaf in de sportwagenwereld met het oog op de combinatie van 

overtreffende prestaties, langeafstandscomfort, exclusiviteit en dagelijkse bruikbaarheid. Nu legt 

de nieuwe 911 Turbo S de lat op alle gebieden opnieuw nóg hoger. De sportwagen, die leverbaar 

wordt als coupé en cabriolet, debuteert met aanzienlijk hogere prestaties, een gespierder design, 

intelligente aerodynamica, een geoptimaliseerd chassis en een nog exclusievere uitrusting. “De 

911 Turbo S is de meest complete en veelzijdige manier om in een Porsche 911 te rijden. Of het 

nu gaat om dagelijks gebruik, lange snelwegritten of prestaties op het circuit. Op alle fronten zijn 

we erin geslaagd om de nieuwe 911 Turbo S nog comfortabeler, individueler en beduidend 

sneller te maken dan zijn voorganger”, verklaart Frank Moser, Vice President van de 911 en 

718 modellijnen.

 

Innovatieve Biturbo T-Hybrid aandrijving

De nieuw ontwikkelde, krachtige aandrijflijn van de 911 Turbo S levert een maximaal

systeemvermogen van 523 kW (711 pk). Daarmee is sportwagen de krachtigste productie

911 tot nu toe. Het maximumkoppel bedraagt 800 Newtonmeter en is beschikbaar over een

extreem breed toerengebied van 2.300 tot 6.000 tpm. De vermogenscurve wordt

aanvullend gekenmerkt door een ongewoon brede piek: tussen 6.500 en 7.000

omwentelingen van de krukas is het volledige vermogen van 711 pk beschikbaar. De

innovatieve en bijzonder lichte T-Hybrid technologie met een 400 V-systeem verhoogt het

vermogen met 61 pk ten opzichte van zijn voorganger. Een T-Hybrid aandrijflijn debuteerde

voor het eerst in 2024 in de 911 Carrera GTS. De technologie is aanzienlijk verder

doorontwikkeld voor gebruik in de nieuwe 911 Turbo S. Waar in de GTS nog één elektrische 

uitlaatgasturbo (eTurbo) is geïntegreerd in het T-Hybrid systeem, worden in de nieuwe 911 

Turbo S twee eTurbo’s gebruikt. De turbine en compressor zijn speciaal ontworpen om te 

voldoen aan de vereisten voor dit topmodel. De twee eTurbo’s dragen niet alleen bij aan de 

aanzienlijke prestatietoename, ze verbeteren ook de respons van de aandrijflijn. De zeer

compacte, lichtgewicht hoogvoltaccu met een capaciteit van 1,9 kWh is dezelfde

als het exemplaar in de 911 Carrera GTS. Een PDK met acht versnellingen en een

geïntegreerde elektromotor brengt het vermogen over op de Porsche Traction Management

(PTM) vierwielaandrijving. Ten opzichte van zijn voorganger is de acceleratietijd van de

nieuwe 911 Turbo S Coupé van 0-100 km/u met 0,2 seconden verkort tot 2,5 seconden. Het

duurt 8,4 seconden om 200 km/u te bereiken, een verbetering van 0,5 seconden. De

topsnelheid bedraagt 322 km/u.

 

Circa 14 seconden sneller op de Nürburgring Nordschleife

Ondanks de extra componenten van het performance hybridesysteem weegt de nieuwe 911

Turbo S slechts 85 kilogram meer dan zijn voorganger. De gewichtstoename werd echter

ruimschoots gecompenseerd op alle gebieden die relevant zijn voor de rijdynamiek. Het

beste bewijs hiervan is de rondetijd op de Nürburgring Nordschleife. Tijdens de laatste

ontwikkelingstests in de herfst van 2024 reed een licht gecamoufleerde 911 Turbo S onder

notarieel toezicht een tijd van 7:03,92 minuten, waarmee hij zo’n 14 seconden sneller was

dan zijn voorganger. “Je voelt de gewichtstoename niet. Integendeel, de auto is juist veel

wendbaarder, heeft meer grip en is aanzienlijk sneller dan de vorige versie op alle relevante

delen van het circuit”, aldus Porsche merkambassadeur Jörg Bergmeister, die betrokken

was bij de ontwikkeling en het testen van de nieuwe 911 Turbo S, en ook de officiële

rondetijd klokte.

 

Remmen en banden met geoptimaliseerde prestaties

De ingenieurs van Porsche hebben de gehele auto aangepast aan de indrukwekkende

prestaties van dit nieuwe 911 topmodel. De nieuwste generatie banden die onder de 911

Turbo S zijn gemonteerd, biedt een aanzienlijk verbeterde handling op een droog wegdek,

terwijl de verfijnde prestaties ook op een natte ondergrond behouden blijven. De achteras is

nu voorzien van tien millimeter bredere banden ten opzichte van het vorige model, in de

maat 325/30 ZR 21. Net als bij zijn voorganger zijn op de vooras banden in de maat 255/35

ZR 20 gemonteerd. Het standaard keramische composiet remsysteem (PCCB) van

Porsche is voorzien van nieuwe remblokken en is bestand tegen extra zware belastingen.

Ze verbeteren de remprestaties en het pedaalgevoel aanzienlijk. De ingenieurs hebben de

remschijfdiameter op de achteras vergroot van 390 mm naar 410 mm. Vóór worden

remschijven met een diameter van 420 mm gebruikt. Dit betekent dat de nieuwe 911 Turbo

S is uitgerust met het grootste PCCB remsysteem dat Porsche ooit in een tweedeursmodel

heeft ingebouwd.

 

Intelligente actieve aerodynamica

Een nieuw aerodynamisch concept optimaliseert de koeling en efficiëntie van de nieuwe 911

Turbo S. Actieve, verticaal geplaatste koelluchtkleppen in het front van de auto en een

actieve diffuser werken samen met de variabele voorspoiler-splitter en de uitschuifbare en

kantelbare achtervleugel die de nieuwe 911 Turbo S van zijn voorganger heeft geërfd, als

een efficiënt totaalsysteem. Koellucht stroomt optimaal naar de remmen en radiatoren.

Afhankelijk van de rijsituatie vermindert de actieve aerodynamica op intelligente wijze de

opwaartse kracht of, wanneer ingetrokken, de luchtweerstand. De luchtweerstandscoëfficiënt

van de 911 Turbo S Coupé is met tien procent verlaagd ten opzichte van zijn voorganger in

de meest efficiënte stand van alle actieve aerodynamische elementen. Daarnaast verbetert

de actieve aerodynamica het remgedrag van het topmodel op een nat wegdek: in de natte

modus sluiten de voorste diffusors zich om de voorste remschijven te beschermen tegen

overmatig opspattend water.

 

Verbeterde wendbaarheid en stabiliteit

Dankzij de T-Hybrid aandrijflijn met zijn hoogvoltaccu kunnen de Porsche ingenieurs de 911

Turbo S standaard uitrusten met het elektrohydraulisch gestuurde Porsche Dynamic

Chassis Control (ehPDCC). Dit systeem vermindert de neiging tot carrosserierol bij

koersveranderingen en verhoogt de wendbaarheid bij het insturen en uitkomen van

bochten. Het systeem werkt met kruislings verbonden, actieve koppelstangen, waarin

afhankelijk van de rijsituatie druk wordt opgebouwd door oliedruk. De stabilisatoren

genereren steunkrachten en houden de auto zo in balans. Dit maakt de sportwagen

ondanks het enorme vermogen nog voorspelbaarder en gemakkelijker te besturen en

verbetert zowel het rijcomfort als de rijdynamiek. Hierdoor zet het topmodel van de 911

modelserie tegelijkertijd een volgende stap in rijcomfort, stabiliteit en wendbaarheid. Voor

optimale dagelijkse bruikbaarheid is het elektrohydraulische PDCC leverbaar met eenoptioneel 

liftsysteem voor de vooras, dat veel sneller werkt dan dat van zijn voorganger

dankzij de integratie in het 400 V-systeem. Een nieuw standaard sportuitlaatsysteem met 

achterdemper en uitlaatsierstukken van titanium onderstreept de positie van de 911 Turbo S

ook op akoestisch gebied. Het geluid ervan is speciaal voor het topmodel gecomponeerd. 

Bovendien bespaart het uitlaatsysteem gewicht. Een ander onderdeel van het nog vollere 

geluid zijn de interne motorupgrades. De 3,6-liter boxermotor werkt specifiek met asymmetrische 

timing die extra frequenties toevoegt aan het motorgeluid, om zo een voller en scherper geluid 

produceert.

 

Exclusieve uitstraling, hoogwaardige uitrusting

Met de nieuwe 911 Turbo S wordt de Turbo designstrategie van Porsche ook

geïntroduceerd in de 911. Talrijke contrasterende elementen zijn ontworpen in de kleur

Turbonite, die exclusief is voorbehouden aan de Turbo versies. Dit zijn onder andere het

Porsche schild en de ‘Turbo S’ signatuur aan de achterzijde. Daarnaast onderscheiden

speciale Turbo S inzetstukken in de lamellen van de achtervleugel en zijruitstrips het

topmodel optisch. Het velgenaanbod voor de Turbo S omvat nieuwe ontwerpen met een

centrale wielmoer afgewerkt in Turbonite. Typerend voor alle Turbo versies heeft ook het 

nieuwe topmodel van de huidige 911 serie een zichtbaar bredere carrosserie en spoorbreedte 

vergeleken met de Carrera modellen, evenals openingen in het achterste zijgedeelte. Op de 

vernieuwde achterspoiler benadrukken opvallende ventilatieopeningen de breedte nog eens extra. 

De uitlaatpijpen van het titanium uitlaatsysteem onderstrepen de topmodelpositie van de Turbo S, 

net als een dynamische parelstructuur boven de achterlichtstrip. Ovale titanium uitlaatsierstukken

met een speciale structuur zijn als optie verkrijgbaar. Het exclusieve uiterlijk onderscheidt

de Turbo S nadrukkelijk van de andere 911 modellen. Accenten in Turbonite kenmerken ook 

het interieur. Ze zijn te vinden in de deurpanelen, het stuurwiel, de randen van het dashboard 

en de middenconsole, de sierstiksels, de Sport Chrono stopwatch en het instrumentarium. 

Ook de veiligheidsgordels en diverse knoppen in de middenconsole zijn door de Porsche 

ontwerpers in deze kleur uitgevoerd. Voor het eerst maken sierstrips met carbonstructuur 

en neodymium afwerking en een geperforeerde microvezel hemelbekleding met zwarte 

achterzijde deel uit van het exclusieve interieur. Als Coupé wordt de 911 Turbo S standaard

geleverd als tweezitter. Op verzoek kan de achterbank zonder meerprijs worden geconfigureerd. 

De Cabriolet wordt doorgaans in een 2+2 configuratie aangeboden. Porsche levert de nieuwe 

911 Turbo S standaard met HD Matrix LED-koplampen. Deze hebben innovatieve lichtfuncties 

die de veiligheid tijdens het rijden in het donker merkbaar verhogen. Het Sport Chrono Pakket 

inclusief bandentemperatuurmeter, het specifiek getunede PASM onderstel, de PDCC

elektrohydraulische rolondersteuning en het titanium sportuitlaatsysteem behoren eveneens

tot de standaarduitrusting. In het interieur worden af-fabriek 18-voudig instelbare

Sportstoelen Plus met geheugenfunctie en ‘Turbo S’ belettering op de hoofdsteunen

gemonteerd. Het voor de Turbo S specifieke reliëf op de stoeloppervlakken en deurpanelen

is een herinterpretatie van de designkenmerken van de eerste 911 Turbo (930).

 

Uitgebreide reeks opties

Verdere personalisatieopties zijn beschikbaar via het Porsche Exclusive Manufaktur

aanbod. Naast een kleur naar keuze uit een selectie van meer dan 100 carrosseriekleuren

omvat dit aanbod Turbo Exclusive Design velgen met carbon blades uitgevoerd in

neodymium, een lichtgewicht dak in zichtbaar carbon, Exclusive Design achterlichten en

carbon luchtinlaten in het achterste zijgedeelte. Voor het eerst kunnen lichtgewicht

ruitenwisserarmen van carbon worden besteld, die 50 procent lichter zijn dan het

standaardexemplaar. Het interieur kan verder worden uitgebreid met details als sierstikselsin 

contrasterende kleuren, gepersonaliseerde reliëfs, stoelconsoles en dorpelpanelen in

leder met fijne sierstiksels, en gepersonaliseerde gespoten autosleutels.

 

911 Turbo S voor om de pols

De Porsche Design Timepieces Configurator biedt de mogelijkheid om een persoonlijke

‘sportwagen voor de pols’ te ontwerpen, tot in het kleinste detail perfect passend bij de 911

Turbo S. De nieuwe zwarte wijzerplaat met designelementen in Turbonite is een directe

verwijzing naar de auto. Naast Turbonite zijn alle exterieurkleuren (inclusief een kleur naar

keuze) beschikbaar voor de gekleurde ring rond de wijzerplaat. De titanium kast heeft een

zwarte titaniumcarbide coating. De horlogeband is gemaakt van origineel Porsche

interieurleer en garen. Een speciaal accent is de hot stamping met het ‘Turbo S’ logo. Het

uurwerk wordt aangedreven door het Porsche Design kaliber WERK 01.200 met COSC

certificering en flyback functie. De individueel selecteerbare rotor weerspiegelt de

verschillende ontwerpen van de 911 Turbo S velgen en is voorzien van de Porsche crest in

Turbonite. De achterzijde van de kast kan worden gepersonaliseerd met een gravure. De

Chronograph 911 Turbo S wordt op bestelling met de hand gemaakt in de uurwerkfabriek van

Porsche in Grenchen, Zwitserland.

 

Nu te bestellen

De nieuwe Porsche 911 Turbo S modellen zijn vanaf heden te bestellen bij Porsche Centrum Leusden. De eerste leveringen beginnen rond de jaarwisseling 2025/2026.

 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen,

uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde

voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en

servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit

 

nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.